Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 23. mars 2011

Fremdeles rasende !!!

At det gåår an, for å bruke et godt Hortensk uttrykk.
Idag var det et meget provoserende innlegg i Gjengangeren fra en Arild Knutsen i noe som kaller seg Foreningen for human narkotikapolitikk. Han kaller seg også  for leder i foreningen.
Noe så hjernetomt og selvmotsigende er det lenge siden jeg har lagt mitt øye på.
Hvorfor skal d\H/M selges fritt på f.eks. polet eller tilliggende herligheter med advarsel om fare ved bruk, dersom det er så uskyldig og ufarlig som han hevder. Han innrømmer jo også at det kan skape psykisk avhengighet. Og at det, ved liten tilgang på H/M, tvinger brukerne til å gå over til tyngre stoffer
Fordi  det er farlig å ha ujevn tilgang på H/M.
Dessuten vil han ha tilgang på hjelp til avvenning dersom man føler at !man får problemer med rusmiddelet!.
Skjønner ikke fyren at han motsier seg selv på alle punkter ?
H/M er farlig.
Det er helt unødvendig å prøve det ut, for tusener, for ikke å si millioner, har prøvd det og gått i samme fella  " jeg kan slutte når jeg vil " .
Mange av dem stirrer opp i kistelokket, mange hensleper sine miserable liv med å finne ut hvor neste dose skal komme fra. Et fåtall har klart seg og lever sine liv som f.eks. lærere og bare Den allmektige vet hva.
Dette er ikke noen form for skremselspropaganda, men dessverre den nakne, stygge sannheten,
Og jeg blir enda mere rasende når jeg leser nettkomentaren fra et menneske som kaller seg Bestemor med god peiling på rusmidler: Og jeg siterer:  " Veldig bra av denne læreren. Han har helt rett. En annen bra ting ved en legalisering er at marihuana hadde da blitt mer tilgjengelig og det er enda bedre enn hasj  ".
Dette må da være selveste Fandens bestemor og oldemor i en og samme person.
Stakkars barn med sånne rollemodeller.
Og skal ungene være rebelske i våre dager, så kan de jo konsentrere seg om leksene og lære seg å lese og skrive før de går ut av grunnskolen.
Det er visst ikke in å være flink på skolen idag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar