Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 26. mars 2011

Søndagsmimring på en lørdag.

Leieboeren slapp inn Katta i morges. Og hun hoppet sporenstreks opp i senga til Kjerringa og begynte å jamre for å få henne opp av de vidunderlig deilige, hvite, nyvaskete og utetørkede sengeklærne.
Og selv om Kjerringa hadde slitt med sitt vonde øye halve natta, så var det bare opp og hoppe når Katta forlangte forpleining.
Etter masse kaffe og knekkebrød med deilig sursild,  lysnet dagen for Kjerringa også.
Det var ikke så mye å irritere seg over i avisene idag, eller rettere sagt, det var så altfor mye krig,overgrep og elendighet. Så Kjerringa ble sittende og se med ett øye på gamle episoder av Emil i Lønneberga og mimre tilbake til dengang det var store søndagsselskaper, hvite duker og det aller beste gården kunne by på i hennes egen barndom. Og man kledde seg i  søndagsklær og måtte passe på så man ikke ramlet og skrubbet hull på strømpene eller skitnet seg til. Noe som ikke alltid var  enkelt for en liten kropp med så mye spring i beina.
Og etterhvert til alle hageselskapene jeg selv laget med blomster og deilige kaker og mat.
Nå stunder det snart til min 65 årsdag, faktisk, og jeg har lyst til å ha hageselskap med masse god mat.
Jeg har absolutt alt jeg trenger her i verden og mere til, så det eneste jeg ønsker  meg er at alle kommer, og at  har med seg en liten matrett eller kake.
Jo forresten, jeg ønsker meg en Buddeleja, en sommerfuglbusk, som tiltrekker seg masse sommerfugler når den blomstrer. Og en liten froskefontene. Det hadde vært top of the tops.
Men aller mest ønsker jeg meg at hele familien tar seg tid til å komme.
Enn så lenge kan jeg fortsette å se litt på TV og kose meg med fordums søndagsstemning
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar