Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 27. mars 2011

Klokka

Kjerringa glemte å stille klokka frem, så hun kom for seint i kirka, men det hun fikk med seg var bra og
Presten snakket både om tsunamien og katastrofen i Japan og om måten japanerne hjalp og støttet hverandre på en forbilledlig måte og om den fryktelige borgerkrigen i Libya, der deres tyranniske leder var iferd med å slakte ned sitt eget folk. Og at vold avler vold
.Etterpå var det kirkekaffe og koselig prat med gamle og nye kjente. Det er som å komme til familien. Nydelige kaker til kaffen. Og kaffen er verdt en egen messe. Skikkelig kirkekaffe, sterk og god.
Etterpå fant jeg ut at jeg skulle bestille middag fra den nye Sushirestauranten i Storgt.
Jeg kom inn, men de tar bare kontanter, så jeg leste gjennom menyen og skulle egentlig bestillle sushi for første gangen i mitt liv, men jeg feiget ut. Det ble nudler med scampi og grønnsaker.
Mens de laget istand maten, måtte jeg til en minibank, og den nærmeste er jo Sparebank1, men den var tom, så det var bare å fortsette til neste, der var det heldigvis penger.
Det at minibanken hos Sparebank1 er tom om  søndagen,  er ikke noe nytt. De ligger jo midt i lysløypa, og noen må jo ha fortalt dem at de burde dra ned og fylle på mer på søndagsmorran. Men nei, sånn har det  alltid vært, så sånn skal det alltid være, er visst deres motto.
Tilbake til Sushirestauranten var maten klar.
Jeg dro innom Esso og kjøpte Dagbladet og kjørte hjem.
Nå har jeg spist meg gjennom en helt nydelig enkel rett som smakte himmelsk og kostet en bagatell.
Neste gang skal jeg prøve sushi. De har mange sorter, så det er mye å prøve ut.
Paret som driver restauranten var også hyggelig, så jeg kommer igjen.
Nå må jeg få stilt klokkene mine, så jeg blir ajour med resten av Norge og verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar