Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 16. mars 2011

Våronsdag

Katta kom inn som vanlig i morges, men hun har det ikke så veeeldig travelt nå som det er blitt varmere i været.
Skjønt sulten driver henne jo. Utrolig hva en sånn liten kattekropp kan få i seg iløpet av en dag. Jeg fyller på og fyller på, og borte blir det.
Kjerringa sliter litt med øyet om dagen, men håper og tror at nye øyedråper skal gjøre susen. Jeg visste ikke at et øye kunne produsere så mye tårer. Uavlatelig. Renner og renner. Svir og svir.
Men det er jo bare bagateller når jeg tenker på folk som virkelig har plager.
Og det var ikke plager og elendighet jeg skulle skrive om idag.
Det var om at opptil flere antydninger og tegn viser at  våren er her for å bli.
Veiene begynner å bli isfrie, så man kan komme seg rundt uten fare for både det ene og det andre beinet eller armer.
Det er så deilig å kunne gå normalt på bart underlag.  Jeg fartet rundt nede i sentrum i går fra foredrag til møte, forretninger og Høfføyelege, Uten å være i nærheten av å ramle. Herlig.
Fuglene fløyter og kvitrer så det er en fryd.  Og jeg merket at jeg hadde kledd meg for varmt.
Det er lenge siden, det !
Så alle tvilere, det er ikke lenge før den første, lille,stolte budbærer med en bukett  hestehov  kommer inn til Gjengangeren for å bli avfotografert.....
Åpne opp dører og vinduer og slipp våren inn i heimen.
Gi blaffen i møkkete vindusruter og hybelkaniner og nyyyyt sola og den varmen  og gløden den gir til vinterbleke sinn og skinn. .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar