Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 25. mars 2011

Vårsøg

Vakreste sangen som finnes på denne tida av året. Så full av håp og drømmer. Jeg går i fjellet med Hans Hulbakk, jeg hører lyden fra bjellesauen, bekken som risler nedover fjellsida. Jeg kjenner til og med lukta av lyng og oppvarma jord. Sola skinner i nakken og gjør det varmt, men da kler jeg bare av meg og tar meg et bad i en liten kulp og lar sola tørke meg.
Selv om meterologene spår opphold i våren med kulde og kanskje mere snø, og nordlendingene snør inne, så de må krype ut gjennom loftsvinduene for å komme seg på jobb.
Våren er her, eller i allefall rett rundt hjørnet.
Gatene er bare, vi kan gå i "småsko" igjen.
Livet er lettere å leve på  alle måter.
Man slipper å vakle avgårde i redsel for å ramle og brekke armer og bein.
Så våren er en vidunderlig, løfterik tid.
Jeg er begynt så smått og se rundt husveggene etter tulipanspirer.  Krokusen og blåveisen blomstrer allerede i avisen.
Alt er i rute, så  nå  er det bare å glede seg.
Til og med småfuglene er godt igang med sitt vårarbeide, å finne partner, bygge reder, legge egg og klekke ut unger som kan glede oss med sin sang neste vår.
Vårsøg...........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar