Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 6. mars 2011

Nydelig vårvær

Nok en vakker dag med sol fra skyfri himmel og vaaaarmegrader.
Dagene drar seg fort mot vår med dette været.
Kjerringa har karret seg opp av senga etter en hviledag. Kroppen sier fra når jeg må ta det rolig. Tvinger meg til sengs med neseblod, enten jeg vil eller ikke.
Men idag er livet på plass igjen.
Katta er oppe hos Leieboeren.
Det er nydelig og fredelig i heimen etter en uke med mye uro og mange oppgaver. Ikke ubehagelig uro, men uvant uro.
Begge deler stresser meg like mye.
Idag skal jeg kose meg med langfilm, kryssord og kanskje sitte på verandaen og drikke kaffe.
Det høres forlokkende ut.
Skal drømme meg tilbake til de gamle fredelige søndagene da man ikke gjørde noe annet enn å bare være til.
Til lukta av brunsaus  som ble laget helt fra grunnen av, med småkjøtt i. Ertestuing, poteter og tyttebær til. Og sviskegrøt med fløtemelk til dessert.
Etterpå var det middagshvil og stille i heimen.
Hardingfele på radioen og ettermiddagskaffe med kaker  på brodert duk.
Det var søndagene sine det.
Men dagene er egentlig hva man gjør de til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar