Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 28. mars 2011

Hurra for Drifta i Horten Kommune !

Kjerringa hørte driftige bankelyder da hun slapp inn Katta i morges.
Og sannelig hennes hatt var det ikke et gjeng snekkere fra kommunen som var iferd med å reparere stakittgjerdet som de hadde ødelagt under en av sine utallige gravinger rundt eiendommen .
Kjerringa hadde klaget både muntlig og i mails form, men aldri fått svar.
Jeg hadde nesten avskrevet hele gjerdet og tenkt så smått på å lage åpen løsning mot naboen. For gjerdet måtte ned, det var helt sikkert. Det så ut som en dårlig vedlikeholdt tanngard på sitt aller verste. Annenhver sprosse var brukket eller oppfliset. Det så bare helt tragisk ut.
Men nå var hjelpen her.
Liflige hammerslag lyder ut i solvårdagen.
Det er noe med hammerslag om våren, det blir plutselig litt mer vår.
Saker og ting skal repareres etter vinterens, og kommunens, herjinger.
Snøen er borte i gata.
Jeg får nesten lyst til å gå ut med hårføhneren og fjerne resten av snøen i hagen, men da hadde jeg vel blitt hentet av snille menn i hvite klær. Så jeg får styre mine vårfornemmelser og nøye meg med å beundre gutta fra Drifta i Horten Kommune.
Thank you guys, you made my day !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar