Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 19. september 2012

En ny sjanse

Kjerringa sto jaggu opp idag også.
Katta har endelig funnet sin plass i verden, og plassen er Rosehuset, heldigvis.
Igår satt hun helt fascinert og hørte på at stæren samlet seg i enorme flokker og satt høyt oppe i et tre i nabohagen og kvitret. Så nært og likevel så fjernt, så jeg at hun tenkte, før hun kom luskende inn med halen slepende etter seg.
Men jeg sitter og ser på Gomorgennorge og blir helt fascinert av hun Jenny Skavlan. Dette oppkommet at gode ideer og latter og moro.
Hun er absolutt for gjenbruk og kommer med gode råd og tips for å sy om gamle Fretexklær eller klær som fortjener en ny sjanse p.g.a. mønster eller stoff.
Min søte nabo, som også er et oppkomme av gode ideer, har tenkt å starte en håndarbeidsgruppe onsdagene på 37. Den skal være åpen for både kvinner og menn som er interessert i forskjellige sorter håndverk og håndarbeid.
Der kan man møtes, alle som kan og alle som vil learn by doing.
Jeg synes at det høres helt fantastisk ut. Man kan ta med symaskin og målebånd og nåleputer og kniver og trevirker og garn og pinner og heklenåler og hva vet jeg.
Så kan vi møtes der, inspirere og skape, nytt av gammelt eller nytt av nytt. Det er mye her i verden som fortjener en ny sjanse.
Tenk så mye snasent man kan få til av noen stoffbiter og litt blonder eller knapper ?
Jeg gleder meg allerede !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar