Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 26. september 2012

Så mange drømmer...om Horten

Kjerringa sto opp til gråvær og høstregn idag også. Rosebladene fyker rundt husnovene. Men det er sånn det er. Akkurat når man tror det skal bli bittelitt sommer igjen, så slår høsten til for fullt og øser bøttevis med ufyselig regnvær nedover rettferdige og urettferdige.
Min aller kjæreste, enbårne fyker avsted oppimellom skylagene, på vei til London og videre til solrike Calabria i Italia. Jeg gleder meg på hans vegne, for der er det bortimot 30+ og bra for han.
Så får vi andre holde fortet så lenge.
Og jeg ønsker meg ikke 30 varmegrader, det skal være sikkert og visst.
Men mange drømmer seg til varme strøk, mens andre drømmer om Horten og byens fremtid. Jeg leser i Gjengangeren at drømmene stort sett går på mer utbygging. Jeg tror ikke jeg er så enig i at det er løsninga. Det er nok bosteder, men få vil flytte til en by som ramler fra hverandre innenfra. Innsparing på eldreomsorgen, på barn og unge, eks. salg av Vellet i Åsgårdstrand, og stille nedlegging av servicefunksjoner, eks. Posten, enkelte bussruter, og mye annet av det som gjør en by til en by bare forsvinner.
Det er ikke nok  med Høyskole og bibliotek.
Og som han sa på møtet igår, en dårlig arkitekt er like dyr som en god arkitekt. Min mening er at noen har vært utrolig ivrig i jakten på de aller dårligste arkitektene til de siste årenes utbygging. Noe som har bidratt til å gjøre vakre, lille Horten til bortimot en skamplett på norgeskartet.Samtidig som politikerne har gjort og gjør sitt aller beste for å la flotte, offentlige bygg råtne på rot, eks Storgt, 37. Et praktbygg som forfaller mer og mer og stinker kloakk. 
Det er en skam.
Greit nok at vi kan velge inn nye politikere hvert fjerde år, som ordføreren noe sleivete bemerket. Men det hjelper lite når de aldri holder hva de lover


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar