Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 14. september 2012

Gleder meg !

Kjerringa ble vekket tidlig av Katta idag, men holdt stand mot kattelabber og værhår oppi ansiktet og ellers forsiktige forsøk på å få meg ut av den deilige senga mi. Hun spaserte oppå meg, danset nesten kattedans oppå hodet mitt, som jeg hadde begravd i dyna, uten at jeg reagerte, jeg ville se hvor oppfinnsom hun var....... Tilslutt gikk hun opp på nattbordet og fant en liten medisineske med engler på, som alltid ligger der, kostet  den ned på gulvet  med labben og begynte å drible med den. Det ble en så irriterende lyd at jeg sto opp.
Og da ble hun så glad at hun tok fart fra innerste gangen og skled på matta i den ytterste gangen så matta lå i en krøll. Det er yndlingsleken hennes for tida.
Kloke Katta. Helt utrolig oppfinnsom.
Og så var dagen igang, jeg var i godt humør. Katteskinnet fikk boksemat, kaffen ble sterk nok, dusjen varm nok, laksen på knekkebrødet perfekt og alt var idel glede.
Alle burde hatt et sånt stripeskinn som får en i godt humør på morrakvisten.
Og dagen var bare såvidt begynt.
Jeg hadde også fått koselig melding på mobben. Invitasjon til kombinert bursdag og nybabypåhilsing i morra.
I kveld spiller flinke nevø på Glassmagasinet med resten av K.I.S.S. bandet, søte nabo to dører lenger ned er også med, så jeg må trosse kveldstrøtthet og motstand mot utesteder og hva jeg nå enn har påført meg selv opp gjennom årene og komme meg dit.
Neste uke kommer min kjære sønn på besøk og lykke, lykke, skal være noen dager. Da blir det nok både fårikål og kanskje kjøttkaker i brun saus med ertestuing.
Og idag er det spennende møte i forbindelse med opprettelsen av Frivilligsentralen.
Snakk om å være heldig, jeg har snart ikke tall på mine gleder.
På veggen har jeg et nydelig rosedekorert skilt med teksten - Count your Blessings -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar