Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 30. september 2012

Søndag med kos

Kjerringa sto opp idet en svart og hvit, hårete skygge fór forbi henne og forsvant ut soveromsvinduet fortere enn svint.
Hva i .......  er dette ? Hvor er Vakt-Katta ?
Hun kom gjespende og fornøyd vandrende fra soveplassen sin i sofaen. Nå forsto jeg ingenting. Matskåla var reinslikka, og Katta var så fornøyd ?
Konklusjon: Katta har fått seg en liten bestevenninne. Så trivelig. Synd at den lille kroppen er så redd av seg.
Her har jeg kanskje løsninga på at Katta har holdt seg hjemme så lenge. Hun er iferd med å bygge seg et lite kattenettverk. Hun har antakelig forstått at man er sterkere sammen enn alene. En skikkelig sosialistisk katt. Deler på det hun har og inviterer venner på overnatting. That I can like !
Og jeg har sannelig klart å kjøpe meg "nytt" salongbord nå på morrakvisten.
Min søte nabo skulle selge sitt. Det kommer over nå om noen få strakser. Det er hvitt (bombe), lavt med dreide ben og skuff, akkurat plass til Monopolen og de andre spillene.
Jeg skal bare sette hjul på det, for det er så utrolig praktisk når man har en luke til kjellerrommet under teppet.
Og senere idag får jeg koselig fårikålmiddagsbesøk. Antall litt ukjent på nåværende tidspunkt, men sannsynligvis fem stk. Gleder meg. Alle har hjulpet meg masse i oppussings- og innflyttingsarbeidet.
Etterhvert skal jeg invitere alle sammen, men jeg må ta det puljevis.
Nå må jeg bare opp og hente litt cash i veggen, til bordet.
Siste nytt om Katta: Naboen fortalte det da han var med bordet. De har en mellompuddel, en rasende kattejeger. Katta hadde kommet over, satt seg ned rett foran han og vasket seg. Nabohund forsøkte å lukte bort på henne, men fikk en sviende ørefik i retur så han fløy pipende inn!
Sa jeg ikke at Katta var av det tøffe slaget ?


1 kommentar:

  1. It's an amazing piece of writing in support of all the web users; they will get advantage from it I am sure.
    Also visit my homepage flat tv black friday

    SvarSlett