Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 27. september 2012

Knapt tre måneder.......

Kjerringa våknet opp til en nydelig, frisk høstdag. Katta også. Hun fikk kylling til frokost og var veldig fornøyd.
Kjerringa koste seg med skikkelig, svensk knekkebrød med fruktsalat og laks, samt ei bøtte med den vanlige, øyeåpnerkaffen.
Joho, dagen kan komme, vi er forberedt !
Og JT er kommet vel fram til sin far og søsken i Italia. Jeg gleder meg til å se bilder og få beskrivelse av oppussinga av et flere hundre år gammelt hus med innebygd grotte, tre etasjer, kjøkken med grue i underetasjen, druepresse og alskens.
Kanskje jeg kan overvinne min flyskrekk og dra nedover neste år ?
Noe å tenke på i alle fall.
Men først og fremst er jeg begynt å glede meg til jul. Ja, faktisk.
Hvis alle som er bedt, kommer, så blir det ei fantastisk julefeiring med minst 5, kanskje 6 overnattingsgjester og 2 - 3 "daggjester".
DET ønsker jeg meg til jul.
Trivelige folk, prating, spille spill, lage god mat sammen og kooooooose oss. Alle er herlige mennesker med mange forskjellige interesser og ståsted.
For meg er det dette jula handler om. Ikke gavene, vi har alle mer enn vi klarer å forbruke og slite ut iløpet av flere liv,  men det å være sammen og føle at man er sammen med mennesker som ikke ønsker å være noe annet sted enn akkurat der og da.
Og at man kan mimre sammen om tidligere tiders jul, kanskje savne noen som ikke er tilstede, og aldri mer vil være det, og ha forståelse og respekt for hverandres savn og levd liv.
Det må vel være julens aller største budskap ? Respekt og forståelse......og GLEDE.
Som fargene i dette teppet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar