Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 1. september 2012

Romantikk på morrakvisten

Kjerringa kom seg ut av senga da hun våknet, sannelig ikke alle som er så heldig. Katta lå på badmatta og sov, men våknet da Kjerringa gikk igang med sitt morgenrituale.
Hun fikk deilig kylling, sin absolutte favoritt, fulgte ettter meg da jeg skulle ut og hente Gjengangeren....og forsvant over porten og videre ut i den store verden.
Men hun kommer nok tilbake.
Men Gjengangeren,
Den artikkelen til Trude drømte jeg meg bort i. Jeg levde meg inn i Horten tilbake til 1938. Jeg så for meg bebyggelsen, menneskene, klærne, hva de gjorde, dagliglivet, butikkene og forelskelsene og skuffelsene til den ukjente, unge mannen.
Trude, du skriver alldeles misunnelsesverdig bra !
Tenk å få så mye ut av noen små notater i en gammel 7. sans, som de het, de små bøkene som man noterte ned det man skulle huske og det man burde huske, været, viktige hendelser, alt i stikkords form.
Og ikke minst, du fikk meg ut på en romantisk drømmereise på morrakvisten, over kaffebøtta og skiva med stekt egg.
Det var nesten merkelig å bli rykket tilbake til hverdagen anno 2012.
Jeg håper bøkene dine finnes som lydbøker. Jeg skal i alle fall bort på biblioteket idag og sjekke om de isåfall kan skaffes.
Og jeg skjønner ikke at du ikke fortsetter å skrive bøker, Trude.  Du har en gave som får oss til å drømme og spinne videre på dine skriverier.
Jeg vil derfor takke Trude Brænne Larsen for hennes lille gullkant på min morgen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar