Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 23. desember 2010

Dagen før dagen

Idag våknet Kjerringa ukristelig tidlig. Så feil på klokka og tuslet inn i ei iskald stue da klokka var knapt 6.
Da jeg oppdaget jeg "feilen", var det liksom ikke noe vits i å legge seg igjen. Så da fyrte jeg i ovnen, satte over kaffen, og dagen var igang.
Katta oppdaget det fra Gud vet hvilket tilholdssted der ute i mørket og satt klistret til stuevinduet med skarpe klør.
Og nå får jeg  kanskje tid til å lage den siste, tyske lekkerheten også. Klaviertasten, før dagen krever meg for fullt. Og dessuten sette hvetekakedeigen.
Har lovet en venn å hjelpe til med de siste gavene allerede kl. 10, for å slippe unna det verste hysteriet.
Kjøttrullene ligger til tining. Den ene skal ho Tante få dele med Leieboeren,  Det er den største, nesten 2 kg.
Resten av dagen går med til småpusling. Må huske å kjøpe nek til pippippene.
Igår kom det opp trepersienner, hvite selvfølgelig, foran verandadørene, for at Katta skal slippe å bli plaget med ertende meiser, Får se om det fungerer.
Hun har forresten allerede krøpet opp i saueskinnet i prinsessesenga og bryr seg lite om julestria til Kjerringa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar