Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 24. desember 2010

Julaften

Nå har vi vaska golve og vi har børi ved............
Det lysner i øst, og Katta og Kjerringa sitter i ovnskroken og gleder seg til at det skal bli så lyst  at Kjerringa kan begynne å pynte treet.
Kjerringa for å få den siste julestemninga, Katta fordi hun elsker å leke med julepynten. Så her gjelder de rimeligste kulene nederst.
Pinnekjøttet er snart ferdig utvannet. Smakte på kjøttrullen på knekkebrødene mine. Perfekt.
Rød linduk underst og hvit, antikk damskduk over. Skal ta fram julekrybba og sette på bordet. Den har to krybber med ett Jesusbarn i hver. Det siste settet kom til i Kiel.
Jesusbarnet er i tre, handsmidd av en ungdom som ikke har fått så mye handbagasje med seg i livet, og krybben med en liten  rosebrodert duk nedi, fikk jeg hos min gode, gode venn Barbara.
Hun ga meg også en vakker håndtrykket festremse, som stammer  fra hennes egen, store familie. Den ligger oppå den hvite duken.
Sånn kommer tradisjoner til. Venner som ikke er tilstede, er her likevel.
Jeg vet at det fremdeles ligger lodotter i hjørnene. og at alt  ikke er  grønnsåpeskurt, men likevel skal det bli en fin jul.
For rundt bordet skal noen av mine aller kjæreste og næreste og venner som vil dele denne dagen og kvelden med meg, sitte.
Og det gleder meg. Det er det aller viktigste og mest dyrebare i livet.
Julaften med alle sine minner, de fleste gode, er en spesiell  dag  for meg.
Følelser og minner strømmer på og står i kø for å bli en del av denne hellige lysfesten midt i vintermørket.
GOD JUL fra Kjerringa og Katta hennes til alle dere !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar