Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 30. desember 2010

Lykkelig dag.

Katta sover allerede i prinsessesenga. Det er katten sin med godt sovehjerte, det.
Kjerringa har fått fyr i ovnen, fortært et altfor bløtkokt egg sammen med to knekkebrød, litt ansjos og ei bøtte med kaffe, så dagen har lysnet betraktelig på alle måter.
Av forskjellige grunner ble det ingen eritreisk kaffeseremoni i går.
Så det gleder jeg meg til idag.
Godt  at man kan glede seg til samme ting to dager på rad...
Hver morgen tenker jeg gjennom hva jeg har å glede meg til. Noen dager kan virke kullsvarte og iskalde, men så finner man et lite lys langt der framme i mørket. Og jo mere en blåser på det, jo klarere skinner det.
Tilslutt er det blitt en stor glede som lyser opp hele tilværelsen.
Jeg har tro på at man kan tenke seg lykkelig - og ulykkelig, for den saks skyld.
Man lager sine egne lykkestunder på jord.
Og så kan man gjøre en øvelse som på engelsk heter Count your blessings....
Da lager man en mental. eller virkelig, liste over hvor mye man har å være glad for her i livet. Man har tak over hodet, nok mat, man har mennesker som er glad i en, man har ting man kan holde på med som gleder en, man har en jobb med gode kolleger som man trives sammen med. Ikke alle har alt, men alle har noe å glede seg over. Kanskje bare det at dagen er blitt 5 minutter lenger siden vintersolverv.
Det er noe å glede seg over.
Snart slipper også kulda taket, i hvertfall til St.Hans.
Og Katta har også sine små gleder. Tenk å sitte varmt og godt innenfor og se på fuglene utenfor og håpe at en av dem skal fly gjennom den stengte verandadøra ? Det er optimisme og håp, det...........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar