Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 13. september 2010

Solmandag, godmandag

Katta drøyde med å komme inn idag. Hun kom ikke  selv om kjerringa hadde vært på begge sider av huset og ropt på henne. Kjerringa begynte å få mareritt om forsvunnet, makrellstripet, sterilisert hunkatt, da hun kom som ei pil rundt husveggen. Tror det er taktikk fra kattas side, for da fikk hun en stor kyllingbit i ren pur glede.
Først da oppdaget kjerringa at det var en vakker dag med sol fra skyfri himmel og på termometeret sto det sannelig 17 i skyggen. Det er nok en herlig sensommerdag, eller skal man begynne å si tidlighøstdag ?
Jeg oppdaget at stokkrosa blomstret.  Endelig, jeg har gått og fulgt med og lurt på om den klarte å få fram roser før sneglene tok den. Og den klarte det. Hurra.
Mindre morsomt er det at jeg nå har fått disse ekle, svære brune sneglene i min hage også. Har vært spart for dem, men nå er de her. Og hva skal jeg gjøre ? Jeg dreper av prinsipp ikke dyr av noe slag. Der er jeg fullstendig buddhist og hinduist og hva det nå kalles. Bare tanken på alle de grufulle drapsmåtene av snegler som folk har funnet frem til, gir meg grøsninger.
I år er det masse nedfallsfrukt, så de får kose seg sammen med trosten. Jeg rører  dem ikke.
Også  katta går i en stor bue rundt dem. Det blir for mye, selv for henne, den store, lille jaktkatta mi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar