Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 14. september 2010

Våt katt

I morges var katta søkkvåt da hun kom innfykende. Det regnet vannrett. Stativet med nyvaskede klær lå veltet på verandaen, og alt var bare ufyselig, våt og blåsende høst.
Da vi hadde fått roet oss litt, tørkestativet reist opp og klærne rettet til på snorene, katta hadde fått mat, kjerringa kaffe i kroppen, var ikke dagen så aller verst likevel.
Vi har et varmt hus å være inne i. TV med masse nyheter fra hele verden, og Gjengangeren med lokale nyheter og rariteter.
Idag var det referat fra gårdagens kommunstyremøte. Bl.a. hadde rådmannen kommet med en mer enn underlig uttalelse om hvorfor han sa nei til Stallens skjenkebevilling på utsiden mot Teatergata  Da han ble spurt om det hadde skjedd noe spesielt siden forrige avslag:- Nei. det har ikke skjedd noe så vidt jeg vet. Og siden det ikke har skjedd noe, jobber jeg etter prinsippet om å komme med samme innstilling som forrige gang. Altså avslag -
Et gammelt ord sier: Den Gud gir et embete, gi ham forstand. Her tror jeg leveransen av forstand er sterkt forsinket eller helt glemt.
Kan man ikke vente mer av en mann som mangler 1 krone på å ha 1 mill i årslønn. Jeg kjenner opptil flere i min omgangskrets som både har et mye mer fornuftig og reflektert syn på hva som skjer i vår kommune en vår høyt betalte og profilerte rådmann. Men de er ikke betalt for å mene noe, de bare bruker hodet og sunt bondevett.
Har en mistanke om at selv jeg og katta kunne hvisket litt av hvert i ørene på politikerne.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar