Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 5. mars 2012

Gledelig nytt

Kjerringa sto vel opp som vanlig, hvis ikke hadde jeg  ikke kunnet skrevet dette ?
Jaja, alt skal nå ha en begynnelse, også en blogg.
Men jeg sto opp til en TV som hadde slått seg på til en melkehvit skjerm, og alskens av/på knapper var forgjeves. Skjermen var og ble hvit. Ikke sånn flimresnøværhvit, men melkegråhvit.
Her kommer endel banneord som jeg ikke kan skrive, for da blir bloggen stoppet. Men tenk deg alt en sinna nordlending kan si uten å gjenta seg selv en eneste gang. Når det gjelder bannskap, er det ikke så rent lite.
Blomstrende språk, kaller han Arthur Arntzen  (Oluf  Raillkattli) det.
Og det er ikke akkurat Svarte Bananer som er verst . En kompis fra gamle dager hadde forresten Sorte Bølge som sitt yndlingsbanneord, og en gammel mann fra langt tilbake, han hadde forøvrig sommerhus i Åsgårdstrand, og var veldig fiiiiiin, hadde Piben Klinke som sitt.
Så min forlengst henfarne pappa, som forøvrig var et folkap. Noe som på nordlandsk betyr at man er flink til å fleipe med folk, drive ap med dem = folkap, kalte han bare for nettopp det, og alle visste hvem han snakket om.
Nåja, what to do ?
Jeg dro ut kontakten og belaget meg på et liv uten TV .........Not !
Kommer tid, kommer råd, eller rettere sagt Leieboeren, han vet og kan alt om sånt.
Men grunnen til at jeg tross alt er i litt godt humør idag, er en liten notis på baksida av Gjengangeren.
"Frøken Norge legges ned".
Endelig.
Kanskje kvinner snart kan slippe å bli betraktet som kjøttstykker og siklekluter.
Sjefsgrisen, Geir Hamnes, som har ledet showet i minst 100 år, beklaget seg over at ingen TV stasjon ville kjøpe programmet, og dermed falt reklame- og sponsorstøtten som en stein.
Nettopp, kanskje de mest oppegående menn har begynt å tenke på oss som flinke, dyktige mennesker med en kropp som vi selv skal bestemme over og være stolt av, uansett mål og størrelse.
Jippi, en fantastisk god start på en litt kald vårdag !
Og P.S. Jeg fikset TVen sjøl.
Er jeg flink eller er jeg flink ? Duktig flicka !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar