Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 20. mars 2012

Vårjevndøgn

Kjerringa våknet opp til en enda vakrere vårdag.
Det er Vårjevndøgn. smak på det ordet. Vårjevndøgn. Helt herlig. Ingen vinter kan ødelegge mer. vi er midt i våren.
Dag og natt er like lange dette døgnet. Etterhvert tar dagen over og blir enda lysere og lenger.
Man kan bare glede seg over dette eventyret.
Nytt for hvert år, men like betagende.
Luuuuv it, som jeg sier til mine tyske venner. Vi har laget et helt nytt språk som nærmest kan beskrives som norsktyskenglishdansk, ispedd armer og bein.
Og snart kommer i alle fall halvparten av dem på besøk, i påska. Luuuuv it, too.
Hva gjør man med en sånn splitterny dag da ?
Tja, jeg for min del har tenkt meg ut på tur, kanskje en tur ned på Linden ?
Kanskje få med meg min godeste venninne til Gjenbruksstasjonen på Skoppum ?
Artikkelen i Gjengangeren ga mersmak.
Hun er også loppis og gjenbruksfrelst, selvfølgelig.
Uansett, dagen er god.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar