Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 14. mars 2012

Vårglede

Kjerringa våkner tidligere og tidligere om morran. Og Katta vil inn like tidlig. Skulle tro hun fant mat nok ute i disse ville kvitredagene, men hun foretrekker nok å få alt servert på fat.
Disse lyse vårmorgenene er deilige.
Jeg bare nyter å være menneske når det er vår.
Tenker jeg tar meg en tur på R1000 og kjøper noen uutsprugne løkplanter og setter i et stort kar. Så springer de ut til påske.
Dessuten har jeg skumle planer om å liste meg ut i ly av mørket, medbringende saks og rappe med meg noen forsythiagrener. Disse vakre buskene som blomstrer med et vell av gule stjerner på bar kvist tidlig om våren.
Jeg vet et sted i nabolaget der de har en hengende godt ut over fortauet...
Og da er det jo ikke stjeling, egentlig.........bare litt trimming slik at folk ikke får de i øynene når de går på fortauet.
Og så skal jeg ta inn noen greiner fra epletreet og morelltreet.
Sammen blir de en nydelig vårbukett som jeg skal sette i en hollandsk krukke, pynte med masse påskepynt når den tida kommer og plassere midt på spisebordet i stua.
Så som salige Egon Olsen sa det:  - Jeg har en plan -.
Hehe.  Mission accomplished.
Jeg ringte på hos forsythiaeieren.
Det var et av mine tidligere hus, men ingen var hjemme, så jeg tok noen greiner med meg
Man kunne ikke se at noen hadde vært der engang.
Best sånn. Ingen dårlig samvittighet i mils omkrets nå.

Og i kveld går  en av to fester i året av stabelen for oss som  "jobber"  på Lokalhistorisk Senter.
Gleder meg.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar