Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 27. mars 2012

Ta en banan !!

Kjerringa sto opp, som vanlig og gjorde alle de vanlige tingene. Katta kom inn, som vanlig, og gjorde også det som var forventet av henne, det lille kreket.
Hun er forresten mistenkelig lite sulten om morran.......hmm kan det ha blitt mindre fuglekvitter rundt husveggene ? Ikke umulig.
Er jeg min katts vokter ? Nix !
Det nærmer seg påsken med stormskritt, og jeg fant nettopp ut hvilken frukt jeg skulle ha med meg ut i solveggen og på tur.
Ikke appelsiner, men bananer.

Den er proppfull av alt et menneske behøver, akkurat som det sies om Biltemas nye katalog i annonsen.
Banan fremmer visst både det ene og det andre, alt fra godt humør til fjerning av vorter ! Helt utrolig.
Jeg tror man kan leve på bare bananer og bli kvitt alle de overflødige kiloene og det høye blodtrykket og PMS, for de som plages av sånt, morgenkvalme, fyllesyke- Man kan visst bli et helt nytt menneske bare ved å spise mer bananer.
Depresjoner og dårlig humør forsvinner som dugg for solen også.
Så det er bare å pakke i seg bananer.
Kanskje skolesituasjonen i Horten kan bedre seg dersom kommunestyret med Ordføreren i spissen spiste mer bananer ?
Det er en stor skam at vi fremdeles ligger som tredje sist på lista over hvor mye kommunene bruker på skolen.
Hvordan kan de tro at folk vil flytte til en sånn kommune og utsette sine barn for noe sånt ?
Det hjelper ikke å bygge millionboliger og tro at det er nok til å lokke folk til kommunen.
Det er visst mange her som ikke har lest leksa si og oppdaget at barna er et samfunns fremtid og at det er viktig at de får en skikkelig skolegang og oppfølging......og bananer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar