Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 21. mars 2012

Morgenkonsert

Dersom noen hadde fortalt Kjerringa for 10 år siden at hun skulle kravle seg opp i otta, for ikke å si i halvsjua for å stille på morgenkonsert for cello og klaver i dengang Borre Sparebank, nå Sparbanken 1, så hadde hun fryktet for vedkommendes mentale helse, i alle fall måtte han eller hun ha hatt mer enn en skrue løs for å komme med en så uhyrlig påstand..
Ikke desto mindre stilte jeg opp på ovenfor beskrevne evenement, som startet klokka 8...og likte det.
En ung og dyktig fjortenåring trakterte cello og etterhvert flygel, virtuost.
Banklokalet var fylt til siste stol, der var kaffe og twist, og alt var såre vel.
Sånn kan man også starte dagen.
Det var fløyel for sjela.
Nå kan bare dagen komme med sine krav om tilstedeværelse i dette og hint.
Skuldrene er senket, sjela er i balanse, og jeg er istand til å takle hva det skal være.
Og lista er lang.
Først besøk hos tante, så Zumba og Qi Gong, og så koselig avrunding med middagsinnbydelse hos min godeste venninne.
Innimellom må jeg få plass til en liten gåtur.
Og dagen kjennes varm og vårlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar