Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 7. mars 2012

Mer vinter i vente ....?

Kjerringa kjente de første snøfillene i andre omgang da hun var ute og henta Gjengangeren.
Akkurat når hun trodde  våren sang i plommetrærne, så gyver det løs igjen.
Som den berømte replikken fra "Gudfaren" -Akkurat da jeg trodde jeg var fri, blir jeg trukket inn i (mafiaen sitt grep) igjen -
Nesten det samme føler jeg når det gjelder våren.
Men det er bare å resignere,
Sånn er det bare, sier ungene.
Man kan jo trøste seg med at den kan umulig bli liggende lenge utover i mai -  juni.
Skjønt med alt dette underlige været, med vanvittige vinder, sykloner, stormer og orkaner og snø som laver ned i områder der folk aldri har sett snø før, så vet man jo aldri.
Imidlertid kan vi jo trøste oss med alle skandalene inne på tinget, der korrupsjon, narkotikabeslag, avskjeder i nåde og jeg vet ikke hva, pirrer menigmanns nysgjerrighet og fjerner fokus fra det de er satt til å gjøre: Tjene oss - folket.
Unødvendig å si at i mine historiebøker var stortingsmenn , for ikke å snakke om ministere, aktverdige borgere, som levde som de preket og hadde navn som Sverdrup, Wedel Jarlsberg. Hambro og desslike. Navn med eim av fiiin oppdragelse og kultur, og med en duft av sigar og kanskje et glass cognac på herreværelsene.
Ingen oppkjeftige, blånektende og lyvende- opp- i- trynet- på folk Lysbakken eller Warloe eller hva de nå heter alle  disse som tror de er hevet over lov og rett og anstendighet.
De har misbrukt vår tillit big time og burde bare forsvinne bak glemselens slør i skam og skjensel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar