Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 22. mars 2012

Vinterstormens verk.

Kjerringa sto opp etter mange timers kvalitetssøvn.
Katta kom inn, spiste og ville ut igjen til det vilde kor. Jeg tror hun er en dissonans i det koret, men jeg kan ikke sperre henne inne til fuglene flyr sørover igjen.
Idag er det verandaen som skal pimpes litt opp.
Den verste vinterstormen veltet hammocken (havehuska) og flerret taket to Kingdom come, resten måtte jeg ut og skjære bort, ellers hadde hammocken blåst samme vei, og englene kunne ha gynget villt i sky...
Nåja, jeg har da sydd nytt tak som skal tres på idag.
Først må de aller siste restene av taket som jeg sydde for 2 år siden og var så utrolig stolt av, skjæres helt vekk.
Det var rosa med hvite roser. Nå henger det bare noen triste, grå filler tilbake.
Men det fine med denne byttingen, frivillig eller påtvunget, er at jeg føler at jeg har fått et helt nytt møbel.
Og det bare for en 100-lapp og litt arbeid.
For de som lurer:  Jeg kjøper 2 meter voksduk, klipper av 10 cm og syr en løpegang, i hver "jarekant".
Vips, så er taket ferdig.
Fram med umbraconøkkelen som passer til takstengene, skru løs, tre på taket, skru fast.
Voila, der skal det sitte som...skreddersydd.

Det er den siste voila-en jeg skal gjennomføre akkurat nuh.
Fikle, mokle, .....og der satt det jammen. Like spennende hver gang !
Flinke jenta, klapp, klapp på skuldra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar