Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 24. mars 2012

Nesten 7

Lørdag morgen med fuglekvittter, og Kjerringa rullet ut av senga i strålende humør.
Katta var ikke utenfor, men kom hylende inn på badet etterhvert. Trodde hun at Kjerringa var forsvunnet i løse lufta etter å ha fyllt matskåla hennes og satt over kaffen ?
Jeg er kanskje viktigere enn maten for henne ? Utrolig.
Gofølelsen etter hustaksten igår sitter fremdeles i meg.
Jeg har faktisk tjent omtrent 100000 i året siden jeg kjøpte huset for 6 år siden. Eller for å være helt korrekt; verdistigningen har vært det. Og da har jeg trukket fra i utgiftene jeg har hatt på det i samme tidsrom.
Så ikke fortell meg at det ikke lønner seg å eie selv.
Hvor får man tlsvarende høye renter på investeringene sine ?  Uten å spekulere på børsen da, men som alle vet så kan det gå begge veier.
Men huset skal også være trivelig å leve i. Som nordmenn flest, tilbringer jeg omtrent halve året innendørs. Og som nordmenn flest, kvinner i alle fall, pusser jeg opp, pynter og danderer.
Fordi jeg liker det. Som takstmannen sa det igår, og som gjorde meg så ekstra glad: "Du får mye for kosen og trivselen -

Da føler jeg at jeg har tatt tre skritt tilbake og sett det med andres øyne. Og alt er såre vel.
Når trivselen overskygger litt skavanker og ting-som-burde-vært-gjort, da skal man være fornøyd. Og når andre synes det samme som en selv, da er det dobbelt glede.
Jeg elsker alltid mine hus, mine hjem. Så mye at jeg har problemer med å forlate dem, om så bare for noen dager.
My home is my castle !
Og idag hadde jeg neeesten 7 på quizzen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar