Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 27. oktober 2010

Interiør

Idag kom Katta hylende med regnet og vinden rundt hjørnet da Kjerringa psstet på henne. Våt og elendig gned hun seg mot de nakne Kjerringleggene og malte fornøyd.
Hun åt og drakk og rullet seg sammen til en liten gråstripete ball og sovnet.
Lykkelige lille dyr.
Kjerringa hadde store planer for dagen, men været og lyset, eller rettere sagt, mangelen på lys er ikke det beste for ei halvblind kjerring å farte rundt i, så jeg tok en sjefsavgjørelse på å holde meg hjemme idag.
Med varme i ovnen og tro det eller ei, på TVen kom en av mine forbilder som gjest på God Morgen Norge.
Tricia Guild, selveste interiørikonet gjennom mange år. Hun leker med farger og sammensetninger av farger så jeg får vann i munnen. Hennes stoffer, tapeter, puter  og  måten å kombinere dem er en glede og en fryd. Hun har hjulpet meg gjennom magre tider, der noen  malingsbokser og litt fargerikt stoff til å sy puter av, var det nærmeste jeg hadde råd til når det var snakk om en makover i heimen.
Hennes første bok var min interiørbibel. Og fremdeles har hun teken. Vidunderlige fløyels- og silkestoffer i rosa, grønt og lilla. både ensfargete og mønstrete, bruker hun til å trekke om gamle stoler med, så de ser ut som de vakreste smykker.
Jeg tenker tilbake med vemod på alle mine "prosjekter" inspirert av Tricia Guild. Hun lærte meg at  farger kan blandes uten at det virker for rotete.
Hennes egenproduserte, eller rettere sagt, egendesignete stoffer er fremdeles lysår unna min lommebok. men hennes inspirasjon gjør det absolutt mulig å bruke andre stoffer og mønster og nesten oppnå samme effekt.
Dette var en deilig kickstart på dagen.
Jeg sendte noen varme tanker til henne og vet at hun har vært min inspirator når det gjelder mitt fremtidige bad, som skal gå i blått i forskjellige nyanser, turkis og litt gult og masse hvitt.
Katta gir som vanlig blaffen i mine funderinger og planlegginger. Bare hun får sove i fred er hun fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar