Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 19. oktober 2010

Tusen takk, og takk.....?

I dag morges kom katta galopperende inn med tåka hengende i pelsen. Men etter trøst og kos og boksemat, roet hun seg i godstolen sin.
Kjerringa gjennomførte sine daglige morgenrutiner og satte seg godt tilrette med Gjengangeren.
Leste og leste, tygde knekkebrød og skylte ned med deilig, sterk kaffe med melk. Ikke helt sunt, men nødvendig for livsgleden og oppvåkningen.
Leste gode nyheter, ingen eiendomsskatt. Ble litt irritert over vår alles kjære redaktør sin leder. Ellers er han suveren, elegant, right to the point. Men idag hentet han fram en flik av riset bak speilet og satte opp eiendomsskatten mot lindrende avdeling på Brårudåsen. Det var ikke pent. Man skal aldri sette opp to sånne saker mot hverandre,. Det var en helt annen sak som heller skulle vært nevnt som unødvendig i disse ROBEKdager.. Og det var den prosjekterte utbyggingen på Bromsjordet/Indre havn. Pengene som blir gitt til tre forskjellige arkitektfirma for å komme med forslag, 300.000 hver, er faktisk 3 årslønner for en hjelpepleier, inkl. arbeidsgiveravgifter og skatter. Hvor blir disse pengene tatt fra, kan man undre seg over. Men er man bare ei kjerring som sitter og undrer seg over mangt og meget, så gis det få om ingen svar.
Og så kom jeg fram til siden som heter byen og distriktet. Jeg leser hvem som er født, har bursdag, er døde, tegneseriene.og til slutt ....... Dagens Rose.  Jeg sperret opp mitt blå og mitt brune øye og  lurte  på om jeg hadde ligget i koma i en uke. For der takket faktisk to representanter for kommunekomiteen alle bøssebærere, givere og en lang remse med andre impliserte for flott  gjennomføring av aksjonen. Hallooo, våkne der nede på Rådhuset; TV-AKSJONEN SKAL VÆRE SØNDAG, DEN 24. OKTOBER, OG I DAG ER DET DEN 19,
Hvis alt som skjer der nede er like rotete og slumsete gjennomført som dette, så er det sannelig ikke rart at vi er i ROBEK registeret.
Det er riktig å takke for vel gjennomført arbeid, bevares. Men ikke før det er utført. Det blir dumt.
Katta er  glad for at hun slipper å være ute i ruskeværet, så hun er kjerringa evig takknemlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar