Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 17. oktober 2010

Rydding mot vinter

Idag var det kattas boksematdag, så hun var rask inn til morran.
Kjerringa koste seg som vanlig med kaffen og maten mens hun planla dagen. Verandaen skulle ryddes. Pynt og sommerting skulle stues vekk i kjeller og kott. Vinteren er rett rundt hjørnet nå.
Det er litt trist og vemodig. Men så tenker jeg at nå går det mot jul, og da er vemodet  som blåst bort.
Julen er en fantastisk tid. Lys og varme, både utendørs og innendørs.
Og det er bare 2 mndr og 1 uke til julaften idag.
Men først skal vi gjennom dekkskifting på bilen, sannsynligvis den første snøen og glatta. Vi skal bruke kilovis med kubbelys, telys og vanlige lys. For ikke å snakke om ved. Vi som har ovner som sluker ved må bare belage oss på å fore de sorte uhyrene i noen mndr, fremover.
Idag er det ryddesøndag.  For min del ihvertfall. Overflødige stoler er båret ned i kjelleren, pyntepotter og frosker har også gått i vinter opplag.
Igjen på verandaen står en hammock og et lite bord med et askebeger for de som kommer på besøk og røyker.
Sola skinner freemdeles over noen forpjuskete planter som jeg ikke egentlig vet hvor jeg skal sette. Jeg tror ikke det er sånne som klarer en overvintring, uansett. Så jeg får bare nyte dem mens jeg kan.
Et spørsmål får jeg aldri svar på, Har vi egentlig hatt noen sommer ? Og hvis ikke, hvor ble den egentlig av ?
Betyr den globale oppvarmingen at vi kanskje får kaldere somre og kaldere og mere snørike vintre. ?
Time will show, som min kjære mamma sa.
Katta koser seg inderlig i ovnsvarmen og er bare....katt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar