Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 22. oktober 2010

Klær til besvær

I natt var det virkelig kaldt, så katta fikk være inne, men i 4 tida måtte kjerringa slippe henne ut, Men hun kom fykende inn som vanlig i morges meg kaldgufset som følgesvenn.
Kjerringa hadde bestemt seg for å ta den vanlige sorteringa av klær i dag- Så hun gikk trøstig igang etter fortæring av frokost og desslike.
En haug med sommerklær, en haug med vinterklær og en i sorte plastsekken til å gi bort til noen som trenger det bedre enn meg.
Jeg tenker at jo mer jeg får lagt i plastsekken, dess bedre plass får jeg i klesskapene....til nye klær !!
For hver gang jeg er midt i denne legge bort, legge tilbake i skap og skuffer og "kaste", så bestemmer jeg meg for at i året som kommer skal jeg ikke kjøpe et eneste nytt plagg.  Jeg har jo klær i overflod. Et gledelig gjensyn med en tunike eller en dongerijeans eller en genser, som jeg ikke har sett siden forrige vinter gjør meg like glad som om jeg har kjøpt det i dag. Og de holder denne vinteren også. Så  for meg der det som å få seg nye plagg, hele tiden. Mine skap er velfyllte og innholdsrike. Jeg tenker på alle de som man har sett på TV som har hauger av klær, som er iferd med å kvele dem, og takker alle gode makter for at jeg ikke er der, ihvertfall.
Men likevel er det nok klær til både sommer og vinter og svarte sekker til å gi bort. Hvor kommer alle disse klærne fra ?? Har jeg virkelig kjøpt  og båret dem hjem selv ?? Har nok det, ja.
Ja, jeg må beskjemmet innrømme at jeg ikke har tenkt nok på alle trengende som heller kunne fått pengene som jeg har lagt igjen etter meg hos Kappahl, Lindex, Indiska, og hva de nå måtte hete alle disse klespusherne som har klær som jeg bare MÅ ha, nå med en gang. Skamme meg skulle jeg.
Men det kommende året skal jeg ikke kjøpe et eneste klesplagg, jeg har nok. Jeg skal ikke la meg friste av noen stiler eller farger eller salg eller prosenter eller......
Skapene er passe fulle, klærne er sortert etter farger og bruk, og sommerklærne er lagt vekk.
Det skal bli deilig å ha mer å rutte med i tida som kommer til...........nye, fristende klær ???
Katta har fulgt nøye med på prosessen, men blir lei og går og legger seg i stolen sin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar