Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 23. november 2010

Lokalhistorisk Senter

Igår laget Leieboeren et lunt hus til Katta. Deilig seng foret med tykt pledd og saueskinn inne i lille redskapsboden. Hun virket ikke overbegeistret da vi viste henne bekvemmelighetene.  Men ut måtte hun igårkveld,  Allerede kl  7 i morges begynte hun å hyle og ville inn.
Kjerringa dro dyna over øret og sov videre en stund til. Men kattehylene gikk tilslutt gjennom marg og bein og vinterdyna.
Og så var dagen igang. Kjerringa satte på kaffen og fyrte i ovnen før hun gikk i dusjen, så da hun kom ut var det lunt og varmt i heimen, og det var bare å ha kaffe på kjelen.
Jeg gjorde meg klar til å dra på Lokalhistorisk Senter idag. Uansett hvor surt det er ute. Inne blir jeg møtt av varme og smil.
Idag tenkte jeg å begynne å gjøre klar til julepyntinga til søndag.
Det er så spesielt å lete fram julepynten fra gamle dager som har pyntet opp i et titalls Hortenshjem så langt tilbake som kanskje 100 år. Mange har kommet innom med gammel julepynt og levert i vår varetekt. Og det er med nesten andakt jeg plasserer disse klenodiene på treet og rundt i museumsstua og kjøkkenet.
Det er som å pynte til jul for minst 50 år siden i bestemors hus.
Håper mange kommer innom på Karl Johan Verns juletilstelning helga 11. og 12. desember. Da skal  hele området være stivpyntet til jul.
Men idag skal jeg kose meg med planlegging og tilrettelegging sammen med alle de andre glade entusiastene.
Katta sover mens den sure vinden blåser gjennom ovnen og holder fyr i veden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar